Mandat - sprawa w sądzie, co wy na to?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mynia
    Ambiente
    • 2011
    • 112

    #26
    z 4 lata w tył odmówiłem przyjecia mandatu, za identyczne zachowanie. Początek manewru na przerywanej - końcówka , dosłownie zahaczyłem o podwójną ciągłą. wyprzedzałem na raz 5 aut , w tym jedno z przyczepą, ponieważ to z przyczepą kulało się 50km/h (poza terenem zabudowanym), za nim jakaś sierota w tico, psiaki , dwa auta , no i ja.


    Lekko pod wieczór było i wszyscy mieli paraliż przed wyprzedzaniem m.in. psiaków.

    Więc kierunek, i poleciałem.
    Skrzyżowanie z polną drogą było (żadnych znaków pionowych , tylko podwójna ciągła) i lewymi kołami przyciąłem tę podwójną.

    Wyobraźcie sobie, że po moim manewrze misiaki od razu poleciały za mną. Ze 4-5km tak za mną jechali. I przed samą bydgoszczą koguty, syreny itd.
    -I czy znam powód zatrzymania?
    - Ja, że nie.
    - najechał Pan na podwójną ciągłą. należy się 300pln (lub 200, nie pamiętam już) i 3 lub 4 pkty karne. I czy przyjmuje mandat?
    - ja , że nie.
    - Pospisywał dane. Oddał dokumenty, i że "widzimy się w sądzie".

    do dziś nic nie przyszło.
    Pozdrawiam
    Marek

    combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

    Komentarz

    • hubert78
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1576

      #27
      Biszczu,
      Co do uprawnien do obslugi radaru to policjant powinien stosowac sie do instrukcji radaru, wiec najlepiej jeszcze przed sprawa sprawdzic jakiego radaru uzywali i dokopac sie do instrukcji i przepytac dokladnie policjanta co i jak, pozatym wiekszosc radarow ma pamiec pomiarow wiec mozesz zarzadac aby odczytali pomiar z danego dnia i godz.

      Komentarz

      • b707
        L&K
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1272

        #28
        Zamieszczone przez 4x4BKF
        - potwierdzeniem że instalacja radiowozu jest przystosowana do zasilania radaru
        Ja pierniczę... to chyba z forum onetu wziąłeś. Z takim argumentem to go wyśmieją. A jaszcze jak przyleci z polecanym przez wszystkich dokumentem to w ogóle będzie śmiech na sali.

        Urządzenie do pomiaru prędkości to nie WAGA!!! Homologacje na zasilanie musza posiadać tylko urządzania wagowe. Potem ludzie lecą do sądu i sędzia im tłumaczy podstawy fizyki i jednostek SI... No chyba że o czymś nie wiem i nowe suszarki mierzą prędkość w gramach.
        pzdr
        Adam

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8160
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #29
          Zamieszczone przez Biszczu
          uprawnienia posiada każdy policjant z racji tego, że jest...policjantem :lol:
          tu się grubo myslisz..... dowiedz sie u kogos z RD
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8160
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #30
            Zamieszczone przez Biszczu
            piotrek_os, jak Cię bardzo lubię tak niestety nie masz racji :wink: uprawnienia należy mieć do wideorejestratora nie do fotoradaru. Nie mylmy g.wna z sadzą
            to ja odpowiem tak.... 5-6 lat temu do tyłu na 100% były potrzebne - chyba, ze cos się teraz zmienilo - wiec tylko o tą wzmianke poprawie swą odpowiedz.
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • hubert78
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1576

              #31
              Zamieszczone przez piotrek_os
              Zamieszczone przez Biszczu
              uprawnienia posiada każdy policjant z racji tego, że jest...policjantem :lol:
              tu się grubo myslisz..... dowiedz sie u kogos z RD
              Juz nie musza

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #32
                No tak.... od 2007 roku się zmieniło i wystarczy, ze starszy kolega przeszkoli młodszego :diabelski_usmiech

                [ Dodano: Pon 02 Kwi, 12 20:01 ]
                W zarządzeniu nr 609 z 2007 roku Komendant Główny usunął "tą niedogodnosć" i teraz jest "uczył marcin...marcina" jo bu twu juz mac!
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • 4x4BKF
                  L&K
                  • 2010
                  • 1279

                  #33
                  Zamieszczone przez hubert78
                  Zamieszczone przez piotrek_os
                  Zamieszczone przez Biszczu
                  uprawnienia posiada każdy policjant z racji tego, że jest...policjantem :lol:
                  tu się grubo myslisz..... dowiedz sie u kogos z RD
                  Juz nie musza
                  hubert78jakaś podstawa prawna?? Czy tylko własne przekonanie??
                  4x4

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8160
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez Biszczu
                    abstrahując już od uprawnień etc. piotrek_os, widzisz miałem rację :diabelski_usmiech

                    Jakby mnie zatrzymała policja to zwróciłbym uwagę czy zatrzymał mnie RD czy OPI
                    i tak tez własnie bywało, bo akurat z tamtego okresu mam wiedze, a bywało, ze i w RD nie wszyscy to mieli.......
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • hubert78
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1576

                      #35
                      Zamieszczone przez Biszczu
                      hubert78, instrukcja obsługi radaru, a uprawnienia to są dwie różne sprawy :wink: uprawnienia posiada każdy policjant z racji tego, że jest...policjantem :lol:
                      I tu jest pies pogrzebany, bo kiedys musieli co jakis czas przechodzic szkolenia i cos im tam w glowach zawsze zostawalo, a teraz na bank zlapiesz wiekszosc ich na niewiedzy wiekszej lub mniejszej.
                      Generalnie instrukcje sa do pobrania na stronie producenta ZURAD ale trzeba znac haslo, jest dostepne tylko dla uzytkownikow tak wiec, ktorys z mundurowych musialby pomoc

                      Komentarz

                      • 4x4BKF
                        L&K
                        • 2010
                        • 1279

                        #36
                        Biszczu, i tak trzeba pytać, bo może być sytacja że żaden nie ma

                        poza tym jak pisałem, trzeba dokładnie zaponać się z homologacją i legalizacją - warunki pracy (atmosferyczne, terenowe)
                        4x4

                        Komentarz

                        • westwi78
                          RS
                          • 2008
                          • 2940

                          #37
                          Zamieszczone przez phrix
                          westwi78 może masz rację ale nie znam przepisu który by to nakazywał.
                          Jest tylko napisane, że przed wyprzedzaniem kierowca ma upewnić się czy ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
                          Kod:
                          Rozp. w sprawie znaków i sygnałów drogowych :
                          ...
                           Par. 86 ust. 4 Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych mówi:
                          Znak P-3 "linia jednostronnie przekraczalna" oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem.

                          Komentarz

                          • TomekRs
                            RS
                            • 2011
                            • 1670

                            #38
                            westwi78, ale to dotyczy chyba sytuacji gdy nadal masz przerywana po swojej stronie?

                            Wydaje mi sie, ze mowisz o syt. 1 a chodzi o syt. 2 na rysunku.

                            -I czy znam powód zatrzymania?
                            Odmowilbym przyjecia mandatu chociazby z uwagi na fakt zaistnienia takiej sytuacji. To nie jest zgadywanka. Albo od razu mowi jaki jest powod albo zegnam.

                            Na mocy rozporządzenia Ministra Spraw Wewn. i Adm. (Rozporządzenie w sprawie kontroli ruchu drogowego)policjant podczas kontroli ma podać stopień, imię i nazwisko oraz przyczynę zatrzymania
                            (Rozp. z dn. 30.12.2002, Dz.U. z roku 2003, Nr 14, poz. 144, ost. zm. Nr 230/2003, poz. 2310).
                            Co do tych suszarek itd :
                            Zagadnienia dotyczące prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych (zatwierdzenia typu, legalizacji pierwotnej, legalizacji jednostkowej oraz legalizacji ponownej) regulują przepisy rozdziału 3 ustawy z dnia 11 maja 2001 r. – Prawo o miarach (Dz. U. z 2004 r. Nr 243, poz. 2441, z późn. zm.) – brzmiała informacja, którą dostaliśmy z Głównego Urzędu Miar.
                            10:56:33 speed_7 (6462243)
                            - To paragraf 22 pkt 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych[1] z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U. Nr 225, poz. 1663) wskazania przyrządów powinny mieścić się w granicach błędów granicznych dopuszczalnych przy rozmaitych znamionowych warunkach użytkowania, w szczególności temperaturze otoczenia zawartej w zakresie wartości mieszczących się w granicach określonych przez producenta, jednak nie mniejszym niż zakres od 0 st. C do 50 st. C – tłumaczy Wójciński.
                            10:57:13 speed_7 (6462243)
                            To mobilne urządzenie do pomiaru prędkości, najbardziej znienawidzone przez piratów drogowych. Może być absolutnie wszędzie. Na trójnogu, w skrzynce imitującej kosz na śmieci, na przydrożnym słupie czy w bagażniku samochodu. Zakres pracy mieści się od –10 st. C (w przypadku wersji przewoźnej ze statywem, kontenerowej i z masztem bez klimatyzacji) do 60 st. C. W przypadku montowania na maszcie z obudową oraz klimatyzacją zakres poszerza się do pracy od –30 st. C. Czyli potencjalnie ostatnie mrozy mogły go unieruchomić… O ile wiemy, że to właśnie ten fotoradar przy drodze nie miał wbudowanej klimatyzacji.
                            10:57:40 speed_7 (6462243)
                            - Rapid – 2Ka – to wersja, którą potocznie nazywa się "suszarką". Jest bardzo dokładna, posiada wbudowaną drukarkę, by od razu pokazać dowód na przekroczenie prędkości. Wykorzystywany głównie przez policję, a zgodnie z decyzją zatwierdzenia typu może działać od –20 st. C do 50 st.C.

                            - Rapid L – to także "suszarka", ale już laserowa. To może budzić największe obawy u piratów drogowych. Prawie niewykrywalna przez "antyradary" i zakłócenia z zewnątrz, a działa już od –30 st. C.
                            Mozesz spytac o legalizacje suszarki itd ale pewnie będa mieli. Jak nie sprobojesz to sie nie dowiesz

                            Komentarz

                            • westwi78
                              RS
                              • 2008
                              • 2940

                              #39
                              Zamieszczone przez octaviars1
                              westwi78, ale to dotyczy chyba sytuacji gdy nadal masz przerywana po swojej stronie?
                              oczywiście, więc powrót na swój pas kończąc manewr wyprzedzania gdy od jego strony jest już ciągła, to wykroczenie.

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #40
                                dżizas krajst...
                                zapowiada się syf pewnie.
                                dzieki za wszystkie wypowiedzi
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • TomekRs
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1670

                                  #41
                                  gdzie tam syf, smiesznie będzie. Niech powola sie na to , ze nie powiedzieli jaki powod kontroli tylko szukali czego popadnie, zeby sie przyczepic. Bedzie dobrze

                                  Komentarz

                                  • WIELKIBONGO
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1594
                                    • Superb II (3T4)

                                    #42
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    dżizas krajst...
                                    zapowiada się syf pewnie.
                                    dzieki za wszystkie wypowiedzi
                                    Paweł znasz mnie :lol:

                                    będzie cwaniakował w sądzie głupkowatymi pytaniami to wqrw.... sędziego :asesora) bo pomyśli że robi z niego debila

                                    pomijając fakt,że w tej sytuacji chcieli go naciągnąć a jak się postawił to poszli po całości sprawa wygląda tak że jest cienko

                                    a co do niektórych wypowiedzi to jak się chce zabrać głos w sprawie to czasami jest lepiej poszerzyć swoją wiedzę poza to co jest na portalach internetowych :lol:

                                    przeszkolenie do używania miernika prędkości ma kazdy policjant po przeszkoleniu podstawowym
                                    i to nie tylko do radaru ale także do radiostacji, alkomatu itp

                                    auto nie musi mieć żadnej legalizacji do pracy na mierniku prędkości ( nie mówimy o wideorejestratorze tylko o zwykłej suszarce)

                                    mało tego,zgodnie z przepisami policjant ma obowiązek w miarę możliwości okazać pomiar

                                    a nie bezwzględnie i zawsze

                                    prosty przykład- przejeżdżasz na czerwonym świetle i co Ci pokaże :roll: ???

                                    błysk w oku???

                                    jak masz ochote Paweł to zapraszam PW albo phone
                                    pozdrawiam
                                    NajtFukinPatrol North-West

                                    UNIDEN 510 XL + ML145

                                    BYŁ ASZ
                                    PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                    BYŁA TEŻ CEGA
                                    A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                    MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                    Komentarz

                                    • delanopl
                                      Elegance
                                      • 2009
                                      • 831

                                      #43
                                      obstawiam że skończy się jednak na "Wyroku w imieniu Rzeczypospolitej", ich było dwóch, generalnie takie pieprzenie o tym czy policjant ma kwit na suszarke, radar jest zbędne, to tak jakby pytać czy sklepowa w markecie ma kwit na kase fiskalną, powiedzieć w sądzie prawdę i tylko prawdę, policjant coś powie, sędzia przemyśli i rozsądzi, jeśli będzie nie sprawiedliwy wyrok- pisać odwołanie od niego, a napewno nie szukać argumentów mało istotnych i mało rzeczowych :wink:

                                      Komentarz

                                      • westwi78
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2940

                                        #44
                                        WIELKIBONGO, delanopl,

                                        Komentarz

                                        • 4x4BKF
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1279

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Biszczu
                                          Zamieszczone przez 4x4BKF
                                          na sprawie zażądać:
                                          - stawienia się i przesłuchania policjantów- oczywiście pod przysięgą
                                          bez łaski - będzie ten który pisał notatkę. Drugiego być nie musi :wink:

                                          Zamieszczone przez 4x4BKF
                                          na sprawie zażądać:
                                          - wylegitymowania się uprawnieniami do obsługi radarowego miernika prędkosci
                                          a niby jakie to musisz mieć uprawnienia do obsługiwania radaru :diabelski_usmiech

                                          Zamieszczone przez 4x4BKF
                                          na sprawie zażądać:
                                          - potwierdzeniem że instalacja radiowozu jest przystosowana do zasilania radaru
                                          każdy radiowóz jest przystosowany do obsługi fotoradaru

                                          Zamieszczone przez 4x4BKF
                                          - zrobić dokumentację foto z zaznaczeniem miejsc gdzie stali z opisaniem sytuacji
                                          i wsadzić ją sobie w buty - będzie się wyższym

                                          Zamieszczone przez 4x4BKF
                                          Tratata - w notatce mają zapisane markę auta, numery, może kolor, za co zatrzymali, gdzie, o której godzinie. No wyjątkowi szczególarze piszą sobie w notatniku na poczatku dnia jaka była pogoda i temp.
                                          A pytań odnośnie całego zdarzenia można zadać dziesiątki, nawet pytań wyprowadzających w pole.
                                          A odpowiedź może być zawsze jedna. "Wszystko co miałem do powiedzenia jest zawarte w notatce, która została dołączona do wniosku". Jeszcze nie spotkałem policjanta, który by pisał o pogodze :lol:
                                          Drugiego być nie musi? Jak sąd wezwie do stawienia się to musi

                                          Jakie uprawnienia? Np. kurs "K" - no ale od 2007r dzielna policja nam zmądrzała i już nie ma obowiazku szkolenia.

                                          Dokumentację foto w buty sobie wsadzić?? Jak go to tylko postawi wyżej niż - tu przepraszam wszystkich policjantów którzy poczują sie urażeni - niż głupiego, czepiającego się i naciągającego prawo psa to niech sobie wsadza.
                                          Mój kolega kiedyś dokumentacją foto i mapą geodezyjną terenu obronił się przed mandatem, bo udowodnił,m że kąt pomiaru prędkości był wiekszy niż dopuszczony w instrukcji radaru :shock:

                                          Dodam jeszcze, że w 1999r. wybroniłem się z mandatu 500zł za rzekomy przejazd na czerwonym świetle. Zdjecie które zrobiłem, udowodniło, że z punktu w którym stali policjanci nie widać sygnalizatora - policjanci stali na pasie prostopadłym do mojego. Po obejrzeniu tego zdjecia stwierdził, że oceny dokonał na takiej podstawie "że im za chwilę zapaliło się zielone, to ja musiałem być na czerwonym"

                                          Gdyby sąd brał pod uwagę tylko notatkę załączoną do wniosku to by policjanta nie wzywał bo sobie przecież może przeczytać z notatki, buahah.
                                          A każde stwierdzenie policjanta, że wszystko napisał w nottatce i nie pamięta dokłądnie zdarzenia, bo upłynęło sporo czasu jest rozpatrywane na korzyść obwinionego :P

                                          Jeszcze nie spotkałeś policjanta piszącego o pogodzie? To uwierz mi że są tacy, policjanci z powołania a nie z braku pomysłu na życie

                                          Nie wiem czy jesteś z RD czy nie, ale jeśli jesteś to zaręczam Ci że jeszcze w życiu nie raz spotkasz sie z kimś w sądzie, kto będzie CIę zaginał jak cienki gwoździk, podobnie jak ja na drodze spotkam policjanta który mi dowali mandat i nie będę mieć nic do gadania.

                                          EOT. Pozdrawiam.
                                          4x4

                                          Komentarz

                                          • Rok z Bagien
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1172

                                            #46
                                            Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                                            prosty przykład- przejeżdżasz na czerwonym świetle i co Ci pokaże :roll: ???
                                            Nic, odwróci się i uda, że nie widział.

                                            Policja musi mieć autorytet, tak by społeczeństwo miało do niej zaufanie.
                                            Ale to temat skomplikowany, ale jedno jest pewne trzeba mieć wiedzę, kręgosłup moralny, doświadczenie i determinację w tym, co się robi.
                                            Taki oto przykład: górka na ul. Dąbrowskiego (miejscowi wiedzą co i jak) radar policyjny przed wjazdem, drugi za zjazdem, trzeci Straży Miejskiej 100 m. dalej w kierunku Tatrzańskiej.
                                            400 m dalej na skrzyżowaniu Dąbrowskiego z Rydza masa cwaniaków z obowiązkowego pasa w prawo, na przejściu dla pieszych, po ich butach, wpier...la się na wprost. min. sympatyczny kierowca srebrnej O I (mogę nawet nr rej podać). On i inni robią to tam codziennie !!! Nigdy nie widziałem tam radiowozu a jeżdżę tędy od 2 lat.

                                            Jak curwa Policja chce dbać o nasze bezp. ?? Jak chce zbudować autorytet ??
                                            Po najmniejszej linii oporu - jest fotka, jest wykroczenie.?


                                            szkoda
                                            Niekoniecznie wyjdzie syf. Trzeba mieć ufność w niezawisły (ale podlegający kontroli instancyjnej) Sąd i dominującą zasadę bezpośredniości.
                                            Nie tylko ważne jest co ktoś mówi, ale jak to robi, jakie towarzyszą mu emocje, zachowania, czy ma chęć do prawdziwej ekspiacji itd.

                                            Ja kiedyś wygrałem 2 na 1. Swoich racji należy bronić, w sposób racjonalny, rozważny i na tyle obiektywnie na ile się da.

                                            Komentarz

                                            • 4x4BKF
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1279

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Biszczu
                                              Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                              Swoich racji należy bronić, w sposób racjonalny, rozważny i na tyle obiektywnie na ile się da.
                                              Zgadzam się, ale nie wymyślać dziwnych pytań o których wspomniał WIELKIBONGO, bo narazisz się na śmiech na sali :szeroki_usmiech
                                              Ten się śmieje kto nie płaci ostatni
                                              4x4

                                              Komentarz

                                              • aro_40
                                                RS
                                                • 2007
                                                • 1529
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez 4x4BKF
                                                Zamieszczone przez Biszczu
                                                Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                                Swoich racji należy bronić, w sposób racjonalny, rozważny i na tyle obiektywnie na ile się da.
                                                Zgadzam się, ale nie wymyślać dziwnych pytań o których wspomniał WIELKIBONGO, bo narazisz się na śmiech na sali :szeroki_usmiech
                                                Ten się śmieje kto nie płaci ostatni
                                                a co to jest dziwne pytanie?
                                                polecam uważną lekturę:
                                                If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
                                                _______________________________________
                                                a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM

                                                Komentarz

                                                • hubert78
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 1576

                                                  #49
                                                  Rzetelny pomiar w gęstym ruchu prawie niemożliwy

                                                  Coraz większy ruch na drogach utrudnia “suszenie”. Problem w tym, że wiązka radaru jest szeroka i mało selektywna. W odległości 300 metrów od miernika ma już 100 metrów szerokości! Radary ręczne są więc mało precyzyjne – żaden nie wyławia konkretnego auta z grupy (wyjątkiem jest radar Iskra, który może wybierać auto najszybsze), starsze modele nie rozróżniają nawet kierunku poruszania się obiektu. Aby pomiar nie budził wątpliwości, na drodze w polu widzenia radaru musi być tylko jeden samochód!

                                                  Gdy kończy się długi weekend, policjanci nie mają takiego komfortu – albo bezradnie przyglądają się przekraczającym prędkość, sporadycznie wykonując pomiary w dogodnych momentach, albo też nie przejmują się szczegółami i mierzą “jak leci”. Wówczas na wyświetlaczu pojawić się może wynik uzyskany przez jednego kierowcę, ale mandat zapłaci drugi. Ponieważ prawie każdy łamie przepisy, więc nawet nie podejrzewamy, że zmierzono prędkość innego auta, o kilka km/h wyższą lub niższą od naszej.

                                                  Gdybyśmy wczytali się w tzw. zatwierdzenie typu policyjnego miernika prędkości, dowiedzielibyśmy się, jaki jest maksymalny kąt pomiędzy wiązką emitowaną przez urządzenie a torem ruchu pojazdu w chwili pomiaru. Zdecydowana większość “suszarek” będących w rękach polskiej drogówki to różne wersje niezbyt nowoczesnych mierników Rapid. Ich dopuszczalny kąt pomiaru to 0º!

                                                  Ze środka pasa ruchu

                                                  Oznacza to, że policjant, chcąc mierzyć zgodnie z instrukcją, musiałby za każdym razem wychodzić na środek pasa. Tymczasem policjanci czają się “w krzakach” często 10 m od krawędzi drogi, mierząc prędkość radarem przywiązanym do radiowozu kablem zasilającym. Co gorsza, często mierzą prędkość aut jadących w obu kierunkach, a więc znajdujących się na oddalonym od nich pasie ruchu. Taki pomiar musi być nieprawidłowy. Można oczywiście domniemywać, że przy takim kącie pomiaru prędkość wskazana przez miernik będzie niższa od rzeczywistej. Tyle tylko że wraz z rosnącym kątem poza błędem pomiarowym rośnie ryzyko, że zmierzony zostanie zupełnie inny obiekt od zamierzonego. W zasadzie równie dobrze można by mierzyć prędkość legalizowanym termometrem – on też nie ma certyfikatów pozwalających na wykonywanie pomiarów w takich warunkach. Zatwierdzenie typu do czegoś chyba zobowiązuje? Zatem, panowie policjanci, jeśli już chcecie osobiście mierzyć prędkość, ryzykujcie!

                                                  Mierniki laserowe – działają na innej zasadzie niż radary. Taki miernik to po prostu dalmierz sprzężony ze stoperem i wyposażony w celownik. Ma zasięg przekraczający nawet 1000 m! Jego wiązka jest wąska i pozwala “wyławiać” pojedyncze auta z tłumu. Tyle że nie każdy policjant jest snajperem, a wcelowanie z kilometra w jadący samochód okazuje się trudniejsze od trafienia w zapałkę na jarmarcznej strzelnicy! Praca laserem w gęstym ruchu, jeśli chcemy być pewni, kogo “upolowaliśmy”, jest trudna i obarczona dużym ryzykiem błędu.


                                                  źródło http://www.bibula.com/?p=10735

                                                  Komentarz

                                                  • TomekRs
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1670

                                                    #50
                                                    No bez jaj. Prrzeciez nie mozna sobie dac wmowic niewiadomo czego. Poza tym mamy dwuinstancyjnosc sadow w Polsce wiec jak nie ten to zlozysz apelacje. Co innego udowodnienie przejazdu na czerwonym, a co innego pomiar predkosci. Jak mozna przyjac mandat za przekroczenie predkosci gdy ktos nie pokaze nam wyniku na suszarce? Nawet zawsze patrze na czas od pomiaru i jak widze np. 15sek to bez jaj.. skoro lapie z 1KM to wiecej jest bo przewaznie mierzy 2 razy i wychodzi ok. 1 min od zmierzenia do zatrzymania. Glownie niech znajomy/znajoma powola sie na to, ze podczas zatrzymania nie podano powodu zatrzymania i zaczeto szukac czegokolwiek, a gdy nie zgodzil/zgodzila sie na przyjecie mandatu za niby pomiar predkosi, ktory nie byl nigdzie udokumentowany (radar) to zaczeto przeszukiwac cale auto itd.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...